Kul Julresa...

Innan jag skjutsade hem mamma till Oxelösund fick vi besök i Örebro av Mia, Klara, Nemi, Mossan och lille Johan.

Dina fick höra att det skulle komma besök och var först ut för att möta...



Kul med många hundkompisar...

Nemi är mer intresserad av en liten kille på andra sidan dörren, och Dina hälsar på Mossa.


Syrran klappar om Nemi och min mamma kollar Johan i Klaras knä.

Efter att jag skjutsat hem mamma till Oxelösund nästa dag så fjorde jag en tur till Stockholm för att hälsa på hos Per och Anna på Söder.

Jag begick ett hemskt lagbrott när jag åkte en liten bit på dubbförbjudna Hornsgatan för att nå Ringvägen och hitta hem till Per.




Skylten var lite översnöad och den röda ringen var osynlig på övre halvan.
Det såg ut som 4 hg svart Falukorv med konstiga pinnar i... 

Men det var lätt att parkera i Stockholm.


Här bor Per och Anna, och där parkerade jag bilen. Behövde inte ens leta efter en P-automat eftersom det inte kostade något efter klockan 17.

Kul gammalt hus som påminde mig om åren i Paris. Högt till tak med lagom mycket stuckatur, och härliga trägolv med svarta nåt precis som på en gammal båt.

Och kul pepparkakshus. Och om man har bott en hel del i Kairo så blir det naturligtvis pyramider.



Jag tog några fler bilder på den mysiga lägenheten och visar dom här utan att fråga...





Efter det korta besöket i Stockholm åkte jag till Strängnäs och hade kul med Anna, Johan, Alva och Linus.


Linus löste korsord, men var också nyfiken på Alvas pyssel. Mamma fick hjälpa till ibland när jag var upptagen. Bland annat med att fotografera...

Hemresan idag tog nog drygt två timmar mer än normalt.

Kö genom Mora över Noret. Kö från Älvdalen mot Idre. Kö är väl OK, men när det lusar fram i sextio-sjuttio så blir det en del med takbox som drabbas av panik och kör om en eller två bilar då och då...
Vilket gör det mer spännande men ganska ryckigt i det långasamma tåget.

Undrar om det var många turister med odubbat som ledde kön? Kanske en massa människor som behöver använda Hornsgatan när dom inte åker på skidsemester.

Men nu är jag hemma, och det var en mycket trevlig rundresa till mamma, syster, barn och barnbarn.

Och varför bor man här uppe när det roligaste finns på annat håll?

Jo det kan jag nog förklara. Golfen här uppe har varit väldigt kul. Oj vad många nya vänner jag fått genom den.

Skidåkningen här uppe är kul. Men om man tröttnar på den, vad gör man då vintertid?
Och om golfen ska drabbas av en massa begränsningar på grund av att gräset och framtida utvecklingsfantasier ska få prioritet... vad gör man då?

Antingen flyttar man till Alperna, Mellansverige, Tärnaby, eller stannar kvar och hoppas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0