Grått och vått...

En balkongbild på tjock dimma i blixtljus från igår kväll...


Kameran fokuserade på de pyttesmå vattendropparna i dimman. Intressant men knappast revolutionerande.
Enbart irriterande.

Idag åt jag lunch på Njalla tillsammans med Erling. Det var naturligtvis inte bara vi som där. Jag vill inte räkna upp dom, men det var många "hej på dej" kors och tvärs. 

Raggmunk med fläsk och en kanongod kallops att välja mellan. Eller att äta båda som vi gjorde. Och som vanligt ett salladsbord som hade räckt till en hel måltid för den som ville äta bara vegetariskt.

På hemväg tog jag en bild på en våt byväg i duggregnet
.


Is på trottoarerna men dubbdäck på bilen är onödigt om man inte ska längre upp i fjällvärlden. Och troligen finns det också en del isfläckar efter gammal packad snö på landsvägen söderöver...

När det gäller klimatet så har mina studier av IPCC´s rapporter och diverse skeptiska bloggar och kritiska vetenskapare fått mig att försiktigt byta uppfattning.

För andra eller tredje gången måste jag erkänna.

Och när det gäller Forden så lutar det mer och mer åt att jag får lösa det själv med distanshjälp från Sundsvall, eller ta en tur till Sundsvall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0