Zengolf imorgon blir kul.

Jag tror inte att jag tänker börja meditera efter att ha umgåtts med en ofta frånvarande arbetskamrat för fyrtio år sedan. Vi var alla på plats på jobbet, men en annan av oss gick ibland på toa och var borta lääänge.

Men skämt åsido. Jag tror att vi har mycket att lära när det gäller att fokusera tankarna på det vi just gör. Eller strunta i tankarna...

Läste nyss en liten illustration på Wikipedia.
 

"Bara gå när du går, bara sitt när du sitter, Framför allt, tveka inte."

Och det sista är nog bra när det gäller enkla kroppsövningar som t ex golf. Den som funderar på slice, duff, topp, hook, bunker, vatten eller skog inför en golfslag bör nog ta ett steg tillbaka innan slaget och tänka om.

Bollen ligger ju still, och du kan själv stå still. Du kan till och med sikta och välja bland en mängd trevliga klubbor...

... att försöka slå lika långt som en gång för tre år sedan, eller ta klubbeländet som nu borde funka för första gången är nog ingen bra inställning...

Jag har förhoppningen om att Peter Buchar imorgon kan få oss medelhandikappare att fatta och komma ihåg det vi redan vet men glömmer inför nästan varje golfslag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0