Varmt så att asfalten skvätter på genomfarten i Idre

Men jag spelade kul golf med Anki, Classe och Erling.

Classe gjorde en "Classe" och klev av efter nio hål. Men inte på grund av dåligt spel utan på grund av en ond tå efter en arbetsplatsolycka för någon vecka sedan. En snickare som tappade an planka på sin egen lilltå är orsaken.

Anki hade usla första nio hål, men Erling spelade stundtals lysande golf och ledde stort efter nio hål.
Jag hade 13 poäng efter nio hål efter att ha börjat med par på hål ett.

Men efter att vi bestämt att börja om på hål tio och släppt igenom en treboll så blev det andra bullar...
Trebollen vi släppte igenom strulade på alla hål från hål tio och vi fick vänta på varje hål, men det gjorde gott.
Då hann vi både prata och fokusera inför slagen.

Jag hade 15 poäng efter de första fem hålen och Anki hade 13 poäng. Alla golfare är olika när det gäller att hantera köer och väntan.
På hål sexton tog vi fotopaus.

Jag bad dom att ta av kepsarna för att slippa den besvärliga skuggan, men icke sa nicke. Anki rättade i alla fall till kepsen, men jag fick jobba lite i Photoshop för att det inte skulle se ut som att hon hade en maffig slokmustasch...

Jag fick också vara med på bild. Utan keps och solglasögon.


Anki spelade bländande golf efter omstarten och avslutade på hål arton med en lång Birdieputt som stannade mindre än tio centimeter vid sidan av hålet.
Efter två suveräna slag låg hon mitt i fairway med uppförsbacke till green!

20 poäng med två streckade hål! Fyra trepoängare, en fyrpoängare och två tvåpoängare. Streckade två. Jag gjorde 17 poäng på sju hål och streckade de två sista.

Erling uppfattade aldrig att greenerna var ovanligt långhåriga och puttade uselt på sista nio efter en klar ledning.
Gräset hinner växa en hel del under en runda i den här värmen.

Jag vann poängbogeyn på 30 poäng och Anki kom tvåa. Köpenhamnaren vann jag också med Anki som tvåa. Men Erling kom också på pallen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0