Underbart väder och kul golf... igen!

Anki och jag spelade i lag eftersom jag hade lurat ut att vi kunde bestämma lagen i bokstavsordning på efternamnen...

Som oftast så spelade vi tre tävlingar samtidigt. Bästboll lagmatch, individuell Köpenhamnare och vanlig poängbogey.
På hål tre blev det fotopaus eftersom två trafikplan möttes i nittio graders vinkel över Idre. Visserligen på olika höjd och tyvärr mitt i solen...

Alf ropade "Du hinner inte!" när jag sprang efter kameran, och han hade rätt.

Lite flygsnack på green innan vi puttade klart.

Erling har ju flugit och jobbat som trafikledare. Men jag gjorde Par efter ett bunkerbesök.

Efter nio hål var lag Anki A och Ulf B ett upp i matchen mot lag Erling D och Alf S.
Anki ledde poängbogeyn med fyra poäng före samtliga herrar.
Erling ledde Köpenhamnaren en bit före Anki som var tätt följd av Ulf och Alf... oj... konstigt här..
... måste nog kontrollräkna mina scorekort...

Nej, Anki ledde ju Köpenhamnaren före Erling, Ulf och Alf!!!!

Återkommer om resultatet i Köpenhamnaren. Först ett par bilder från delad fikapaus efter nio hål

Alf hade besök av en dotter med familj. Litet barnbarn Emil passade på att vinka till fotografen.
Tjena Emil!

Anki och Erling fick fika för sig själva när jag hattade runt med kameran

Nu ska jag kontrollräkna Köpenhamnaren. Men det som är klart är att Alf och Erling vann matchen med 2/1.
Alf gjorde en snygg Birdie från skogen till vänster om green på hål sjutton. Sjutton också!
Poängbogeyn vann Anki och Alf på delad första plats. Erling och Ulf delade tredje platsen.

Köpenhamnaren slutade efter kontrollräkning så här:

Anki vann på 58 poäng, Alf och Erling delade andraplatsen på 53 poäng och jag hade 48 poäng....

Anki hade alltså otur med bokstäverna som fick en B-spelare som lagkamrat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0