Idre Spa & Hotell & Golf

Det finns några nya bilder på hotellet på bolagets webbsida.

Vi har försökt hitta namn på golfbanans olika hål och Erling har föreslagit "Verandan", och någon föreslog "Terassen"  för hål ett. 

Mitt förslag på namn är
"FOOORE!"
Eller ett lite mildare "Klirr..."



Vy från parkeringen. Nästan som Hötorget i Stockholm. Många nya städjobb i det huset.
Jag har inte räknat så noga, men nog ger det minst tre nya städjobb till Idre oavsett hur många gästerna blir.
Lägg tilll Spa och Gym och vi har ytterligare tre nya deltidsjobb bara för att städa...
 

Och golfbanan ska byggas ut.

De tre nya hålen ovanför hål 14 och 15 gillar jag skarpt! Den utbyggnaden skulle kunna ge plats för en suverän Pay and Play på minste sex hål om man använder de tre hålen 11, 12 och 13 plus en del av övningsområdet vid parkeringen. Ett jättelyft för Idregolfen för små pengar.

Men vem vill investera så smått?

Hoppas att det går bra för jätteprojektet. Jag är tveksam men hoppas på det bästa. Men att finansiera genom att sälja tomter och andelslägeheter idag är nog inte det lättaste.

Jag vet att många klubbmedlemmar känner sig trygga i förvissningen om att en eventuell konkurs gynnar oss ändå.
Jomenvisst om projektet fullföljs så kanske det kan dyka upp någon ny ägare som är villig att ta över...

Men klubben har inte ekonomi för att ta hand om 27 hål och ett jättehus även om vi får det gratis.

Äsch nu lät jag kanske negativ. Men det är jag inte. Jag är en obotlig optimist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0