Hagelgolf idag..

Spelade med Ann, Jan och Erling och det var mörka moln i alla väderstreck men vi klarade oss ända till hål sju.
Där började det regna obehagligt och snart var det inslag av hagel.


Vi avvaktade under en kraftig och tät gran några minuter innan det lättade. Men precis som vi skickat iväg bollarna en gång till kom en blixt och en åskknall.

Vi lämnade bollarna och skyndade oss upp till det lilla "huset" vid hål sextons tee.
Då mullrade åskan en gång till, men längre upp mot Nipfjället eller Städjan.

Ann tog bilden, som ni förstår

Erling promenerade hem efter det eftersom både Formel 1 och Franska öpnna väntade hemma i värmen.
Vi andra spelade färdigt hål sju till nio och tog en matpaus hos Bettan.


På hål nio slog Ann som vanligt en alldeles för lång och rak drive och hamnade i den luriga fairwaybunkern. ;-)

Vädret blev bättre och åskan var bortblåst så vi fortsatte och spelade även de sista nio hålen.
På hål tio ville jag filma Jan eftersom jag såg när han gjorde "Hole in One" där förra året.

Lite dumt av mig att störa Jan i förberedelserna. Dessutom filmade jag inte utan tog bara en stillbild.
Han skickade iväg bollen rakt mot flaggan... men lite för lågt för att den skulle studsa på green och rulla i hål direkt. Nåja, att göra "Hole in One" på samma hål varje år är nog inte så vanligt. 

Så småningom började det regna häftigt igen och jag hade glönt mitt paraply utanför restaurangen.
Våt som en halvdränkt katt slog jag två bollar i "Havet" innan jag lätt skickade över den till lagom inspelsläge med en järnsjua.

Ann tog bilden och bollen syns "högt over havet"

Våra olika tävlingar kunde bara bli en individuell tävling eftersom ena laget halverades efter åskan på hål sju.
Ann vann, Jan kom tvåa och jag trea...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0