Golfledig dag nr 2...

Efter en kul tur till kulturen i Sveg så blir det idag en kul upplevelse hemma tillsammans med dammtussar och smutskläder.

Länstidningen i Östersund skrev om Arnes utställning i Sveg.


På en golfledig dag åkte jag till golfbanan för att kolla läget...

Egon och Lennart var där för att reparera gärsgårn vid infarten och ordna med en del reklamskyltar.
Här plockar Egon ner skylten med hjälp av Lennart

Egon sålde ju sin verkstad som därefter såldes igen tror jag... eller också finns den inte mer...
Kanske kommer det upp en ny skylt med "Egons golf, jakt och annat kul" som ersättning.

Eftersom jag anade att Ann och Jan gått ut för en runda vid elvatiden så tog jag en liten biltur efter Foskrosvägen till hål sju. En tvåboll är ju någonstans vid hål sex eller sju efter en timme.


Mycket riktigt. Där är dom på sjuans green. Jag tog några bilder och förstörde troligen deras fokusering på puttandet. Provade också kamerans zoom trots mulet väder...

Kameran ställde upp bra och Jan och Ann var tålmodiga.

Därefter tog jag en tur uppåt fjället för att se vad som händer

På det fina tomtområdet efter vägen upp mot Idre Fjäll är det full fart med anläggande av vatten och avlopp och det första huset är snart på plats.

Två företag från Älvdalen samarbetar med bottenplattan där det blir golvvärme. På bilden syns Idre Fjäll i bakgrunden och Städjans sydsluttning skymtar till vänster.


Till vänster mellan träden ser man Fulufjället. Inte på bilden, men med vanliga ögon så ser man ett långsträckt fjäll som fortfarande har en hel del snö kvar i sluttningarna mot norr.

Själva huset finn redan på plats som byggsats, men är dolt under regnskyddande plast. När bottenplattan är klar kommer det alltså att gå fort..

Jag fortsatte färden för att titta lite på den enorma vattenledningen mellan Burusjön och Idre Fjäll.

Oj vilket projekt! Fyra kilometer "vattenslang" med en diameter på 40 cm... imponerande.

Jag åkte in en bit efter vägen mot platsen där pumpstationen ska byggas, men blev tvungen att vända på grund av rörbygget längre fram.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0