Classe hade toppat formen idag...

... en dag sent...

På tävlingen igår hade vi sammanlagt 3 poäng på de tre första Bästbollhålen. Idag gjorde Classe 9 poäng på de tre hålen!  19 poäng på de nio hål han spelade med Erling och mig och sänkning av handikapp alltså. Trots ett streckat hål. Bra jobbat.

Erling och jag fortsatte själva när Classe lämnat oss på grund av en ömmande tå, en tå som fått en planka på sig för några dagar sedan och inte riktigt trivs i trånga golfskor.

Jag räknade om vår påbörjade "Köpenhamnare" till matchspel mellan Erling och mig. Jag var ett upp efter nio hål.

Jag lyckades bli av med min slice genom att ändra lite i baksvingen på hål tio, men Erling fick plötsligt överta slicen och besöka "Norskhålet". Och efter diverse trassel fick han även prova på greenbunkern

Två upp för mig alltså. Efter hål elva var jag bara ett upp och efter hål fjorton två upp igen. 

Erling är fokuserad på hål femton för att försöka undvika Dormyläge med tre hål kvar...




Men den svingen var lite för ansträngd och nyfiken... Tre upp med tre hål kvar alltså.

Erling vann hål sexton men på hål sjutton var han för lat för att gå tillbaka till bagen för att byta till rätt klubba när vi stod på tee... Jag vann alltså med 3/1. Ovanligt stor seger. Vi brukar ju oftast avgöra våra matcher på hål arton.

På hål arton mötte vi Angela och Arne som kom på hål två.

Arne toppade bollen lite, men den gick rakt och stannade mitt i fairway framför greenbunkrarna

Arne tittar långt efter bollen som fortfarande rullar och Angela säger hej...

Erling poserar med en tjusig provsving när jag har kameran uppe

Snyggt Erling. Lite mer ut med rumpan och rakare rygg så blir det perfekt för en instruktionsfilm...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0