Vädret blev bättre och bättre under rundan...

Gunnar spelade suveränt de första nio hålen och Anki var bäst sista nio..

Efter hål 10 blev det lite fotopaus.

Gunnar och Anki väntar på att det ska bli ledigt på hål 11 och jag träffar två trevliga Gävlekillar på hål tio.

Fredrik här...


... och Pontus här

Två mycket trevliga förstagångsbesökare som ska spela banan en andra gång imorgon.

Fredrik gjorde Birdie på hål sexton och Pontus Par. När vi släppte förbi dom på hål sjutton så gjorde Fredrik ytterligare en Birdie.

Synd att vi inte spelade en femboll tillsammans med dom på hål sexton. Då hade det blivit fem glas vin och en öl till Pontus... :-)

Anki hade det här inspelet för tre glas vin på hål sexton

Men det blev lite långt och en jättelång putt för en öl...

Mitt fjärdeslag lämnade också mig en lång putt för en öl.
 
Jag puttade nog väldigt rätt i linje men på tok för kort...

Ingen utdelning idag heller...

Men kul golf i trevligt sällskap och en vacker dubbel regnbåge tidigare över hål tolv.


Och på hål arton möttes vi av Nisse som tänkte ta några gröna golfbilder i kvällssolen.

Anki blev imponerad av Nisses kamera...

Jag spelade usel golf men fick ett tolfte Par att sätta upp i "Ordovicium Cup Rullande Eclectic".

Par från bunkern på hål elva. Tack vare mötet med de två trevliga herrarna Fredrik och Pontus från Gävle som visste hur man rättar upp en dålig start på en runda...

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Som förstagångsspelare på denna bana va både jag och Pontus mäkta imponerad av denna otroligt vackra bana. Vi hade iaf en riktigt trevlig golf weekend med bra golf och en massa trevliga människor som Uffe. Tack Idre för den här gången. //Fredrik & Pontus

2009-08-30 @ 18:44:29
Postat av: Uffe

Bockar och tackar..



Undrar vilken score ni hade efter att ha spelat in er på banan?



Gissar att det inte blev bättre än fyra över Par som på första rundan...



Spelar man banan djärvt så kan den bli svår ;-)

2009-08-30 @ 19:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0