Kanske dags att bli skidsugen trots allt?

Man brukar kalla stora snöflingor för "Lapphandskar". Nu snöar det "Lappmössor".



Det är i och för sig ett tecken på att det är lite mildare nu, men med en kall natt så blir det vita fjälltoppar imorgon.

Om det klarnar upp vill säga. Dom är ju redan vita men osynliga...
Västbacken på Idre Fjäll kan man dock studera genom deras webbkamera.

Artilleriet är inte aktivt just nu, men det blir vitt ändå. Men i morse, eller i natt, körde man nog en del snö med både haubitsar och luftvärn...

För övrigt börjar mitt duschgolv äntligen bli fixat. Ny brunn på plats, men det återstår en massa jobb med att plocka bort resterna av golvmattan och väggtapeten och spackla och limma in nytt...

Så jag får nog fortsätta att utnyttja den tomma grannlägenheten ytterligare en tid.

Och jag får nog inse att det inte blir mer golf den här veckan. Men man vet aldrig. "Klimatkatastrofen" kanske erbjuder väder för golf om någon eller några veckor igen. Jag hoppas, men jag tvivlar.

Kommentarer
Postat av: AnnaB

Oj vad mycket snö!!! Linus skulle bli mycket avundsjuk om han såg det här, för han pratar en del om snö och längtar. Vi får väl se om vi får någon alls, här nere...

2008-10-28 @ 14:37:42
URL: http://annab.blogg.se/
Postat av: UffeB

Snart är det läge att hälsa er välkomna. Men lite mer snö lär vi ha fått först - som ligger kvar.

Det vore ju synd om den försvann medan ni är på resa.

Men ni får nog lite snö på fredag...

2008-10-28 @ 15:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0