Smögen var det, inte Orust..

Men västkust som västkust tycker jag som är född och uppväxt på ostkusten (Oxelösund)

Jag återknyter alltså till Sporthotellet i Idre som nyss bytt ägare och genomgår en intressant renovering med fart. fläkt och smittande entusiasm.

Det finns vissa likheter mellan hav och fjäll tycker jag. I båda fallen kan man ofta fästa blicken långt bort. Det finns en horisont i fjärran.
Forskare påstår att det i våra gener finns en gen (eller fler) kvar från den tid då de första människorna levde på vår jord.
Inte i skogen, inte på fjälltopparna, men vid stranden eller på savannen.

Viloläget för ögonen är sedan dess alltså parallella ögon med fokus långt bort. En slags drömmande blick alltså...
Det låter ju inte helt fel.

Nog om mina funderingar.


En ny bild på familjen från Smögen (först Göteborg)

Och två av de tre döttrarna som målar paneler och trivs.





Elin målar inte bara stolar, hon sopar efter sig också


Och Johan hjälper till med annat än disk också

Sist en bild från Smögen. (kopierade den från en sida på nätet)


Vackert och vilsamt för ögonen. Ungefär som på fjället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0