Trossbottenskydd

Min diskmaskin ska få en balja under rumpan imorgon.

Inte för att det behövs, men det känns alltid lite obehagligt att ha en massa vatten cirkulerande i ett skrymsle under diskbänken i en äldre diskmaskin.
 
En enkel lösning är det plasttråg jag köpte för 200 kr idag. Botten och tre sidor. Läcker det så kommer minsta rännil ut på golvet och blir synlig direkt. Smart lösning.

Hade diskmaskinen ingått i hyran, eller varit sprillans ny, så hade jag inte ens tänkt tanken på extra skydd.

Men för drygt 20 år sedan såg jag hur det kan bli när en diskmaskin droppat lite lätt och golvet i lägenheten lutade lite lätt bakåt och till vänster. Läckaget upptäcktes inte förrän det började dyka upp vatten i rummet bredvid... genom väggen, ner i trossbotten och under golvmattorna.

Men OJ!  Nu ska jag titta vidare på Paris - Nice... otäckt vurpa med mängder av cyklister inblandade. Fattar inte att dom överlever... och många cyklar vidare när cyklarna fått nya hjul... och dom får sina plåster från en servicebil samtidigt som dom trampar på...

Märklig sport. Om det inte förekom dopingfusk så ofta så skulle jag betrakta det som sporternas sport.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0