25 grader i skuggan ja...

Men skugga var det ont om på golfbanan.

Inte ens en tunn molnslöja eller minsta lilla molntuss. Jag tror att jag räknade rätt när jaf såg totalt fem spelare på banan. OK att många har ett arbete att sköta, men det händer ju att golfgäng tar ledigt någon dag på försommaren för att åka och vässa golfen inför högsäsongen. Som banan ser ut i år så är det drömläge för ett tidigt besök i Idre. Ingen trängsel, en bana i toppskick och snö på fjällen i bakgrunden...

Jan-Erik fick lite skugga när han skickade andraslaget utför stupet vid tians green efter en olycklig studs. Jag vägrade till och med att hjälpa till och leta. Det stupet är ju brantare än Chocken och slutar långt ner i sjön.

Men han hittade bollen och tänkte slå upp den på gräs....

Den mörka figuren i mitten, 20 meter längre ner i stupet, är en golfare... jag fick zooma in en del för att han skulle synas.

Och han fick upp bollen på gräs via en endaste pytteliten tallegren utan att tumla baklänges själv utför stupet.

Och därifrån skickade han upp bollen (hänger ovanför hans huvud) på green och tvåputtade. Det måste vara den här sommarens största bedrift.


Och som sagt, banan är i toppskick! Snart får vi väl behandla den med någon sorts "Stopp o Väx" som Kina skämtade om.... eller klippa både dag och natt.

Solen smyger nu ner vid halv elva på kvällarna, men den går inte längre ner än att det är ljust de få timmar som återstår innan den smyger upp igen. Jag har inte full koll på väderstrecken, men den försvinner ungefär i NNV och dyker upp i ungefär NO.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0