Idag spelade jag med Jan-Erik J

Vi gick runt i ett behagligt tempo på fyra timmar. Lite då och då fick vi en liten paus eftersom vi inte ville jaga framförvarande med dunsar på Fairway. Så det flöt på bra.

Och vi spelade match med hcp, och poängbogey och slagtävling.

Jan-Erik vann matchen med 4/2 efter att jag försökte slå tredjeslaget på hål 16 från "ganska nära vattenbrynet på fel sida". Poängbogeytävlingen hade samme vinnare. Och naturligtvis slagtävlingen eftersom han har lägre handikapp.

Åskmolnen hade börjat bildas bortåt Storbo och Härjehogna när vi var på hål 17. Men vi spelade färdigt hål 18 och såg blixten stup i ett och ibland bara några kilometer bort.

Mäktiga knallar ett par gånger när vi var på Green på hål 18. Och det blir ibland snabba ekon mellan fjällen som följs av långvarigt ekomuller från längre bort.

Många efter oss tog en paus efter nio hål för att avvakta fortsatt åska.

Jag fick hoppa in som tillfällig Banvärd och hjälpa ut  de som tagit åskpaus och det gick ganska bra.
Jag hade förutspått att det nya åskväder som tycktes vara på gång skulle ta vägen mot Nipfjället och Städjan.

När jag kom hem fotograferade något som såg ut som rök från en skogsbrand i den riktning där det första åskvädret växte  upp och knallade. 
 
Tog bilden från balkongen. Där borta finns inte många vägar...



Bandvagn på väg någon kvart senare. Vet inte om det är just till den branden, men i skogen eller på fjället fungerar ingen vanlig brandbil.

Molnen som jag fotograferade tidigare växte vidare och drog upp mot Nipfjället och började panga på rejält.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0