BRYCE

Testade det nya programmet lite.

Utan några idéer. Bara för att få lite kläm på rattarna. Jätteskoj!

Gränssnittet är härligt annorlunda jämfört med många andra program för Windows.
image399
Första enkla konstruktionerna.
Det finns färdiga "kroppar" i Bryce som går att omforma i 3 dimensioner. Kan sammanfogas eller användas för att plocka bort delar av andra kroppar.

Här har jag bara testat lite olika material och "kameravinklar" för bilderna.

image400

Himmel och hav. Det finns mängder av färdiga vatten och skyar som man kan välja mellan..

image401

Gissa om det här ska bi skojigt när jag får kläm på hur det fungerar?
image402

Det handlar ju om 3-D. Jag kan alltså vrida och vända och ändra och ta bilder ur alla möjliga vinklar...

Mycket roligt och oändliga möjligheter.
Finns också en animeringsfunktion så att man kan göra rörliga bilder... men det får vänta till nästa höst - tror jag.

Jag gjorde träekerhjul till en gammal bil för tio år sedan efter att ha fått hjälp av en mexikan via internet mitt i natten. Men då hade jag en uråldrig version av programmet.
 
Men det var som sagt för tio år sedan. Minnet kanske hjälper mig att hantera alla x, y och z koordinater och hur man skär ut eller kopplar ihop olika "kroppar" för att få till det man vill åstadkomma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0