Carl de Wit

Skickade en påminnelse till galleriet i Holland om målningen som jag visade tidigare.

Och då fick jag svar direkt. Kul med Internet och e-mail. Man skickar frågor och det blir tvärtyst i dagar och veckor. Man undrar då om det fungerade. Gick det fram? Försvann det i eterrymden? Det är lätt att ge upp då.

Men en påminnelse brukar fungera. Nu också.

Galleristen hade kontaktat Carl själv, och dom trodde att målningen kunde vara värd 200... Euro.
Jag köpte den för 50 kr och nu kanske den är värd 200 Euro. Det är väl ungefär vad inflationen har åstadkomit, men eftersom jag inte tänkt sälja den så är det egentligen ointressant.

Men kul med kontakten, och kul med svar.

Har också fått svar på två andra påminnelser.

Den ena gäller mitt engagemang i "Kulturföreningen Fjällbilder" i Idre för ett antal år sedan. Jag la ut pengar för en teaterpjäs med Friteatern på Särnaheden och skulle få 2 500 kr från Dalarnas Bildningsförbund på mitt privata konto. Föreningen hade sökt och fått stöd. Jag fick aldrig de pengarna och har efterfrågat dom sent om länge.

Fick svar bums om att frågan bollats vidare och därefter blev det tvärtyst länge. Men efter en påminnelse fick jag ett snabbt svar igen. Nu vet jag i alla fall när jag kan vänta mig en lösning.

Den andra gäller en pytteliten del av min pension som kommer på ett utbetalningskort som försörjer posten mer än mig varje gång jag ska lösa ut småkronorna. Jag hade minst två gånger via vanligt brev bett dom att sätta in pengaran på mitt bankkonto.

När jag skrev ett påminnande och smått irriterande mail fick jag svar. Och nu är det löst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0