Många golfare ute idag den 17:de oktober

Strålande väder igen. John var och hålpipade greener och vi andra spelade golf.

image131
Men visst hade det varit roligare att spela golf med sommargreener några veckor till..

Hur som helst så var vi många som spelade, och vi hade kul. När vi passerat hål 12 så tog jag en bild över parkeringen. Nio bilar en vardag den sjuttonde oktober.

image132

Erling och jag hade sett fram mot att få avgöra den oavgjorda Idre-Särna matchen från igår, men det gick inte alls. Särna dök upp med en egen fyrboll, så Erling och jag fick spela en individuell slaggolftävling mot Alf.

image133
Särnagänget med Inge, Nappe, Gunnar och Arne redo att slå ut på hål 10.

Men vi var många fler på banan. Fotograferade flitigt, men av någon anledning blir väldigt många bilder suddiga numera. Jag måste nog läsa manualen och se över kamerans inställningar...

Men de här två kändisarna blev hyfsat skarpa i närbild - kram på er!

image134
Arne och Angela spelade bara nio hål, och äntligen har Arne hittat svingen. Så dags NU.... Men det blir nog mer golf i helgen och i nästa vecka.

image135
Alf njuter av vädret och anar inte vad som väntar...

image136
På hål 7 kom första utmaningen. Diket var torrt, men vilket knepigt läge.Gräskanten måste övervinnas för att bollen ska flyga.

image137
Men Alf skickar både boll och gräs all världens väg. Bra slag Alf!

image138
Det var alltså Erling, Alf och jag som spelade tillsammans. Här missar Erling hålet med en halv bolldiameter.

Jag har alltid tyckt att det är lättare att spela med vintergreener eftersom hålen blir kortare och färre bunkrar är i spel. Men med helt oklippta vintergreener så är det oftast ren tur om bollen slinker i vid en putt från en meter.

Som det såg ut idag så var det knappt att man såg hålet för allt långt gräs. Vi införde därför en specialregel. Om bollen var inom en radie som motsvarade det nedre svarta fältet på flaggstången så räknade vi den som hålad med ett slags tillägg.

John kämpar på för att förbereda banan inför nästa säsong, men nog borde någon ha gett honom tid till att klippa upp små vintergreener först?

Men jag måste få skryta lite också. Jag gick runt på 67 slag netto... Trots våra specialregler så innebar det alltså att jag trivdes med utslag, inspel och chippar.

Jag säger som Arne:  Synd att svingen ska börja fungera just nu..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0