Annat igen...

Anna har kul med sin kamera och jag måste nog läsa manualen till min ganska bra kamera.

Eller skaffa mig en systemkamera.

Här har hon hittat ett företag som gör bilder på duk efter fotografier.
Härliga bilder.

Om ni vill veta mer om hur det fungerar att få bilder på duk får ni leta i länken Anna till höger på bloggen.

Smakprov här:

image311
Alva och Linus.

Linus förklarade häromdagen vad en "Fisksug" är.
Anna berättar:

-----
Straxt innan Linus somnade igår kväll frågade han mig det här:
-Vet du vad en fisksug är?

-Neeeeej.... svarade jag, för jag hade aldrig hört ordet förut och blev ganska nyfiken.
 
-Det är en grej som suger in fisk och så kommer fisken ut på andra sidan, till den som har den. Så kan man steka fisken så den blir riktig fisk och om man har tur kan man få jättemånga fiskar på en gång.

Det kommer en del gulligheter precis innan läggdags. Eller ja, de kommer vid en himlans massa andra tillfällen också och det är tyvärr alldeles för svårt att komma ihåg dem länge nog för att hinna skriva ned dem.

Men jag minns att Linus sa en annan rolig sak en kväll nyligen. Han hade nästan somnat och han började också snarka ganska snart efteråt, men plötsligt vände han sig mot mig och sa:

 - "Mamma, lova att du går och kissar om du är kissnödig, mamma."

Jag svarade att det lovade jag och då vände han sig om och somnade.
 Kanske kan man ana att vi tjatar en del om de där toalettbesöken? "
-----

Anna ursäktar nog klippet. Ni kan ju läsa mer på Annas egen blogg. Länk finns i högermarginalen. 

Kommentarer
Postat av: Ulf

Tack Anna och Linus för att jag fick citera berättelsen om fisksugar... visste inte att dom fanns. Men nu vet jag, och jag vet exakt hur dom fungerar.

2007-11-30 @ 23:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0