Spelade golf med förhinder idag

Vi hade bokat en treboll med Nigel, Stefan och Ulf.
Men Nigel ringde och var ledsen över att behöva lämna återbud. Men det ordnade sig för oss två andra och Stefan hämtade upp mig vid ICA.
 
Vi hade en del grymma placeringar av gul tee idag. Onödigt grymma för en turistbana med många semesterspelare som vill ha bollen i spel så gott det går.
 
Hål 15 t ex!
Visserligen banans svåraste hål enligt index, men backtee är ju ganska onödigt tycker jag.
Längre bak går det inte att placera tee, men Stefan skärpte till sig och skickade iväg en suveränt bra drive långt och mitt i fairway. Jag valde ett järn för att spela kort och inte nå vattnet i viken.
 
Varmt, soligt och kul hade vi trots den något vansinniga placeringen av tee på hål 15.
En teeplacering som aktualisera frågan om olika index på hålen från gul och röd tee.
 
Men imorgon är det golftävling.
Hoppas att ett uselt genrep gör att det blir bra när det gäller!  :-)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0