Golf och auktion

Alf ringde och var villig att dela golfbil med mig.
Hämtning vd ICA-parkeringen i god tid före golfen.
 
Jag var där i förväg och fick se hur de kraftiga skydden runt lyktstolparna på parkeringen inte alltid fungerar.
Jag såg inte när det hände, men bilen som backade oförsiktigt måste ha fått rejäla skador...
 
Väl på plats på golfbanan så dök även Erling och Bengt upp, så vi blev en fyrboll.
Tre glada "gubbar" på hål 7.
 
Bengt och Erling spelade bara nio hål och åt sedan en läcker Nasi Goreng på golfrestaurangen.
Mängder av golfare på banan idag, och även många matgäster på restaurangen.
 
Alf och jag susade vidare i vår golfbil. Alf gjorde par efter par... i ett par hål...
När vi skulle slå ut på hål 11 kom två trevliga damer susande uppför "Mördarbacken".
 
Men dom var i kö, och vi hade en boll före oss som skulle slå ut på hål 12. Eftersom vi tidigare sett att dom spelade ganska brett, så hade vi ingen brådska.
 
Det kan bli trevliga små möten på en golfbana även om man inte spelar i samma boll.
 
Efter golfen träffade jag Hasse och Gittan och gick på Gunnars auktion på Hembygdsgården för att se om han tänkte sälja några fler målningar som jag gjort men glömt.
 
Nej det fanns inga nya målningar av Ulf Björklund i Idre.
Men fint väder var det.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0