Stråkens roliga golftävling!

Denna gång utan Sporthotell och Idrefjällens Buss & Taxi, men både tävling och prisutdelning fungerade suveränt bra ändå!
 
Min golf startade sämre än på många år. De sju/åtta första golfslagen gick kort 40 grader vänster. Fick droppa för ospelbar boll redan kort framför tee på hål 2.
Skyller på ryggproblem, men det var nog också en hjärna med blodbrist som stökade.
 
När man slutar röka strömmar blodet ut i de små kärlen i armar, ben, fötter och händer... och hjärnan får för lite... typ. Men det är fler röda blodkroppar som transporterar mer syre ut till musklerna efter att man har rökt flitigt..
Vilket ställer till det lite extra när man försöker svinga lugnt utan att nypa till med händerna... man nyper till, och det blir bara strunt.
 
Men jag bidrog till grabbarna i vår boll genom att nolla alla Köpenhamnare och bjuda på alla poängen.
Hade väl också någon enstaka 3-poängare som bidrog i något lagspel.
Kjell, Egon och Jan på första tee. Mina spelkamrater som fick en tråkig start redan på hål 2 på grund av mig, men dom visade inga sura miner. Vi hade en kul runda med blandade intryck. Som golf alltså.
 
Väntan på prisutdelning.
 
Vinnare i tävlingen med inteckning i vandringspokalen blev en Björklund! Ingen bekant Björklund dock...
 
Mina spelkamrater kom på fjärde, femte och sjätte plats.
Sorry grabbar för mitt usla spel, men på ett annorlunda sätt bidrog jag ju genom att inte stjäla några Köpenhamnspoäng.
Men en kul och trevlig runda hade vi.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0