Spännande match idag...

Jag menar golfmatchen mellan Syd och Nord i härligt sommarväder.
Nord (Nigel och Ulf) var 4 upp efter hål 8.
 
Inför hål 10 var vi bara 3 upp.
Nigel tog bilden med kameran som han skänkte mig förra året. den fungerar perfekt om man hanterar den som man ska.
 
Efter hål 13 var Nord 4 upp igen med fem hål kvar att spela.
Men Syd kämpade sig in i matchen och efter hål 17 var vi "All square".
 
Det är väl så en golfmatch ska vara. Avgörande på green på artonde hålet.
Nord vann. Främst på grund av Nigels bra spel under större delen av rundan, men också på grund av att Uffe slutate "pressa" och började svinga med lösa händer - och med järn. På Nigels inrådan.
 
Imorgon blir det en tredje match med samma laguppställningar. Mycket prestige... ;-)
Sista hålet spelades också som en separat och individuell tävling om golfbollar. Uffe har alltså tre nya golfbollar nu.
 
Och Sverige vann mot Färöarna i fotboll med 2 - 0.
 
Farfars nya barnbarn mår också bra, och det gör även föräldrarna. Kanske var det pappa Per´s telefonsamtal när vi var på tolvans tee som gjorde att jag började hålla mjukare i golfklubban och slå längre och rakare? ;-)
'
Frågade inte om lov nu heller. Kopierade från en lycklig pappas inlägg på Facebook.
Nu kommer jag aldrig mer att krama golfskaften så hårt jag kan och trycka till med händerna. Jag kommer att svinga lugnt och krama skaftet som man kramar en liten barnhand...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0