Heldag golf idag...

Spelade med Ann, Jan och deras son Martin.
 
Vi gick ut en timme före konfirmanderna som bara skulle spela nio hål.
 
På hål 3 kom Lisbeth och Göril ifatt, så vi släppte förbi dom direkt.
 
Efter dom kom det ytterligare tre tvåbollar som vi släppte förbi vid pausen efter nio hål, eftersom det därefter kom konfirmander som bara skulle spela nio hål.
 
När vi närmade oss hål nio och webbkameran så messade Jan en kompis i Karlstad.
Han tog en skärmdump och mailade.
I bild från vänster till höger: Martin, Ann, Ulf och Jan.Jag var noga med att hålla flaggan så att loggan skulle synas... ;-)
 
När vi skulle slå ut på hål 10 så hade det samlats en stor publik där.
Det var en andra grupp konfirmander som också skulle spela nio hål, men med start på hål 10.
Vi förlängde vår pausvila och släppte fram fyra bollar med konfirmander samtidigt som vi njöt av att se ungdomarnas golfsvingar.
 
Passade på att ta bilden på mitt spelsällskap. Martin spelar inte ofta men hade ibland grymma järnslag.
Ann, och speciellt Jan, spelade som vanligt stabilt. Ann har alltid klockrena utslag, suveräna korta inspel till green och sänker nästan alltid sina puttar från både långt, kort och kluriga lutningar.
Men på fairway hörs det i nittio fall av hundra en dunk i backen innan bollträffen. De få gånger dunken uteblir så flyger bollen minst 20 - 30 meter längre... kanske lösningen kunde vara att placera bollen en halv decimeter längre bak mot högerfoten i adresseringen?
 
Hur som helst så hade jag ett bottennapp i min golf under första halvan. Drygt dubbelt så bra andra halvan, men inte i närheten av mitt hcp.
 
Men trevligt hade vi. Vinkade fram ytterligare en tvåboll med golfbil på hål 15.
Vi släppte alltså igenom nio bollar under vår runda på ett smidigt sätt.
 
Hoppas vädret blir hyfsat imorgon eftersom jag tror att jag kom på varför min golf var så usel idag.
Och Martin och jag spelar i lag. Vi fick spö efter noter idag, men nu är han uppvärmd, inkörd, och jag har fattat hur man inte ska göra när man svingar en golfklubba...
 
Passade också på att zooma in vyn efter Tronds röjning vid hål 10. Lite snö kvar På Långfjället och Storvätteshogna i bakgrunden... eller vad det är för fjäll man ser.
 
*   *   *
Och till sist en fin bild på tre av fyra härliga barnbarn.
Det senaste barnbarnet har jag redan visat, men här kommer en repris...
Det finns mer än golf. Lite då och då känns det som att Strängnäs och Stockholm ligger avsides... eller kan det vara Idre som ligger långt bort?
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0