Hälsade på hos Arne

Hoppade över golf idag också eftersom det såg ut att bli ganska regnigt.
 
Arne har gjort vissa ändringar i målningen som hänger på garageväggen. Den var bra tidigare, men nu är den bättre...
 
I ateljén har han ett antal nya idéer på gång. Nytt formspråk och mer musik och dans tror jag att det kan bli...
Den här skissen har inte alls de rätta färgerna än, dels på grund av blixten, men också på grund av att det är en första grundskiss.
 
Jag beklagade mig lite över att jag vacklar i mitt beslut om att ge katten i att röka mer. Men både Arne och Angela uppmuntrade mig att hålla ut, men kanske satsa på nikotinplåster eller nikotintuggummi för att göra det mindre jobbigt,
 
Så jag tittade in på ICA för att se vad det fanns för olika nikotinredskap för att låta bli att röka.
Men att betala en massa pengar för att slippa betala pengar för cigaretter känns ganska onödigt tycker jag.
 
Classe var där och tog en fika. Han berättade att röksuget har sina toppar och dalar och att topparna blir allt kortare för varje dag, och dalarna när man inte funderar på cigaretter blir allt längre.
 
Kul med kompisar som stöttar. Känns bättre idag. Gårdagen var riktigt jobbig. Jag tror att jag tänkte fel hela dagen. Jag betraktade mig som en inbiten rökare som aldrig mer skulle få röka.
 
Men idag känner jag mig återigen som en icke-rökare som rökt upp en massa pengar helt i onödan. Men jag ångrar inget, tycker bara att det är befriande skönt att slippa fundera på när jag ska sluta och på vilket sätt.
 
Känns det kul att vara icke-rökare? Ja!
Mår jag bättre som icke-rökare? Ja!
Blir livet enklare nu när jag fattat att jag är icke-rökare? Ja!
Har det blivit enklare redan nu? Ja absolut!
Icke-rökare behöver inte vare sig plåster eller tuggummin, eller hur? Ja!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maud

Kan inte låta bli att tycka att du fattat ett oerhört klokt beslut. Kan verka tjatigt med mina kommentarer mest varje dag, men när jag nu tycker så här så måste jag ju också få säga det så här i skrift. Du behöver inte publicera om du inte vill, huvudsaken att du läser det själv.

Svar: Tack syster Maud!
UffeB

2013-06-26 @ 15:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0