En brygga...

Jag minns inte när jag byggde bryggan som bestod av minst fem delar för minst 35 år sedan.
Minns bara att jag använde en gammal korkskruvsliknande handborr för att göra hål för en mängd skruvar i det tryckimmpregnerad virket med flytblock av frigolit.
 
Så småningom fick den demonterbara bryggan ligga kvar i vattnet även under vintern. Den klarade det också under många år, men behövde byte av frigolit efter en tid. Och ett nytt landfäste i betong.
Nu har syran låtit en van bryggsnickare tillverka en ny brygga.
Snyggt som bara den med ett förstärkt betongfundament vid stranden.
Men bryggsnickaren hade nog aldrig byggt en båt. Bryggflotten längst ut flyter visserligen bra, men lutar betänkligt när man vandrar ut på den tunga landgången.
 
Såvitt jag minns så hade jag flytblock även under den del av bryggan som ledde ut till själva"båten".
Men jag tror nog att min systers anlitade bryggexpert fixar det lätt, och är tacksam för tipsen från en som byggt både bryggor och båtar,
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0