Olika bilproblem...

Hade bokat tid på Shell för att fixa några problem med en fungerande bil.

I väntan på att det skulle bli min tid såg jag några danska turister som hade en icke fungerande bil, och ingen tid bokad...

En man låg på rygg under bilen och bankade på något... vet inte hur det avlöpte, men det såg ut och lät som ett ovanligt problem.

Min bil hade lite mer väldefinierade problem. Kärvande handbroms på ett hjul, inget signalhorn, läckande vindrutespolning och ett eventuellt oljeläckage från motorn.


Det tog sin lilla tid för Marcus att smörja och vicka fram och tillbaka på armen som påverkar handbromsen.

Signalhornet tjöt bra efter att kontakterna klämts åt lite bättre och den läckande behållaren till spolarvätskan ordnades med lite tätningsklet och en plåtskruv...

Oljeläcka då?


En liten droppe under tråget - som jag har torkat bort på den här bilden...


Men visst är det massor av smutsig olja överallt under motorn...
Jag tror personligen att det är rester efter att servoslangen till styrningen sprutade servoolja varje gång jag vred på ratten innan det problemet löstes.


Hur som helst så är motorns underdel nu tvättad och renspolad, så vi får väl se om det kommer mer olja.

Till saken hör att motorn inte förbrukar någon olja alls...

Nu kör jag lite några dagar innan vi hissar upp och kikar efter läckage. Visserligen inte tillåtet före besiktning, men man kan ju köra en motor utan att flytta bilen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0