Behövde besiktning av bilen bums...

När jag ringde och surfade runt i går fanns ingen tid i närheten före påsk.

Jag hade tänkt åka till Sveg och chansa på ett återbud eller en övertidsarbetande, snäll, besiktningsman. Men det kändes inte bra eftersom en eventuellt stoppande polis kunde tvivla på syftet med resan...speciellt som jag redan cirkulerat på byn för att hitta oljeläckaget efter att signalhorn, vindrutespolning och handbroms åtgärdats... undrar om ett verkstadsbesök innefattar provkörning?
Det beror nog på vad det gäller -kanske.

Men jag bestämde mig för att inställa chansningen, men chansade först med att söka en tid via Internet. Och se där! Sveg hade en tid 13:20 i dag. Perfekt!

Så det blev en utflykt till Sveg med papper på att jag hade en tid bokad.

Bilen granskades och fick godkänt utan anmärkning.


Det visste jag ju i och för sig eftersom jag åtgärdat signalhorn, vindrutespolning, handbroms och misstänkt oljeläckage - men är det körförbud så är det läskigt att åka omkring...

På väg till Sveg så passerade jag Arnes ateljé och tittade in en kort stund.


Arne hade jobbat vidare på en tidigare bild med mest grått och vitt. Nu blev den mycket roligare att titta på.

Nu ska jag ägna lite tid åt att hitta rätt hästar inför morgondagens V75:a.
Ahmet och jag är ganska överens.

Som de senaste veckorna så satsar vi våra 50 kr var på ett lite finurligt system med en hel del chansningar på hästar vi tror på. Men kanske lite fler favoritspikar än vanligt... kanske. 
Eller också går vi bara på intuition...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0