Utflykt till Fjätervålen idag

Hade tänkt åka skidor, men blev våt om fötterna när jag skottade fram bilen. Orkade inte gå in och byta, så jag åkte dit utan skidor för att hälsa på Classe och bli mer åksugen.

Dessutom behövde jag låta bilen vara ute för att parkeringen skulle kunna plogas.


Härlig vnterväg på väg mot Fjätervålen


Härliga backar i Fjätervålen. Molnen skingrar sig och snart en låg förmiddagssol över hvudbacken


Classe var på plats och pratar med några små om torsdagens guidade långtur.


Classes döttrar Rebecka och Emelie var också där, men ville ha lite hårdare och mer isigt före i backen...


Ville ta en bild på Classe när han susade iväg för att vi skulle ta en fika med döttrarna, men han var förbi innan jag fick upp kameran


Efter fikat tog jag en liten promenad i myllret utanför


Fick en bild på en vinkande kul och gul personal, men den blev nästan oanvändbart suddig.
Därför det lilla formatet på bilden.


En ny spännande aktivitet för barn i Fjätervålen. Jag tänkte gå dit, men började bli kall om mina våta fötter...


Ny bild på Classe efter fikat. Den här gången hann jag få fram kameran, men Classe fick upp handen för att torka nosen eller gömma sig...

På hemvägen svängde jag in till Idre Fjäll


Snygg snöfläkt vid infarten (Askebackarna tror jag)

När jag kom hem var det fortfarande oplogat på parkeringen, men jag litade på att Wollert var på gång och parkerade därför bilen utanför Konsum för att göra en bra snöröjning möjlig.

Och se där...


... någon timme senare var det fixat och jag kunde hämta bilen!

Och visst blev jag sugen på skidåkning med torra strumpor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0