Hjalmar Björklund

Min farfar var en duktig fiolspelare



Hittade bilden på Internet. Minns att han inte gärna fick plocka fram fiolen hemma eftersom det de gånger han gjorde det var svårt att få stopp.

En av farfars fioler har jag hemma, men den får vila i sin låda. Alla strängar finns på plats, och någon gång vart tjugonde år har jag stämt den och gnidit lite.

Halkade in på lite forskningar om min farfar efter att min mamma berättat om att cigarettpojken (som jag visat tidigare) kom därifrån.

*   *   *

Oviktigt men intressant?

Media bevakar politiken i USA och vad som ska hända med ett parti Sverige.
Jag följer med öppna ögon och ett stort mått av eget funderande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0