Härlig skiddag

Dimma i byn hela dagen, men sol på fjället nästan hela tiden som jag var där.


Men väl uppe ur dimman sken solen. Härligt att se täcket uppifrån. Lite som havsutsikt.


Men dimman såg ut att lyfta och driva in över toppen...


... vilket dimman gjorde så småningom. Bild från 6-stolen upp mot toppen.


På toppen i dimma där solen nästan bryter igenom.

Tittade in i toppstugan i väntan på sol.





Pampig toppstuga...


Jag ville också premiäråka den nya liften i Ost och åkte ner med strålande sol fyra femtedelar av vägen med sköna svängar på skär. Men rackarns vad tät dmman var i botten. Och så fort den blev tät. Bromsade snabbt och fick ta de sista små kullarna försiktigt eftersom jag inte ens såg snön under skidorna...


På väg upp ur dimman i en härligt mjukt stoppad sofflift tog jag en bild över en ännu inte öppnad backe i Ost.


Uppe ur dimman såg jag att det jobbas för att öppna fler backar.


På väg hem efter en härlig skiddag svängde jag in på Himmelfjäll för att ta en bild på solskenet innan jag fortsatte ner i dimman.

Kan nog bli lite skön träningsvärk imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0