Vad är konst?

Jag har haft lite roliga funderingar tillsamman med Arne om den frågan.

Igår läste jag ett citat av någon Augustinus som gällde tiden...

"Vad är tiden? Om ingen frågar mig, vet jag vad den är.
Om jag vill förklara den för den som frågar, vet jag inte."

Min travestering:

"Vad är konst? Om ingen frågar mig, vet jag vad det är.
Om jag vill förklara den för den som frågar, vet jag inte."




Annars har dagen bestått av ett besök hos Agneta för att ta bort en demoversion av Office som följde med datorn, men som kräver köp för att bli förstahandsval för ordbehandling, kalkyl, etc..

Men Agneta har Open Office som är gratis och kompatibelt med Office.

Det började snöa häftigt och på vägen hem tittade jag in hos Angela och Arne. Blev kvar där en stund och vi diskuterade frågan om konst och annat intressant medan snöandet tilltog.


Snöyra i hård vind med kamerablixt blir inte så intressant.


Stängde av blixten och fick en något bättre bild av hur det såg ut i vindbyarna...

Just nu sitter jag på Grillen och väntar på om våra djärvt totalt satsade 20 kr på några hästar ska visa sig bli bara en kostnad för nöjet att se hur nära det är att "våra" hästar vinner, eller om det kan ge lite mer än 20 kr tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0