Klimatskammen...

..- det finns en blogg som jag följt i många år.
Men efter att jag varit kritisk till en del inlägg och synpunkter så har jag inte längre tillträde.

Men att läsa tilllåts jag fortfarande.

Nu finns det en signatur "Christina" som hotas med uteslutning

Christina { 11.02.12 at 19:55 }
Börje S # 86

Låt oss för ögonblicket bortse från att det var ett rätt häftigt personangrepp du levererade…
Jag är djupt kritisk mot det som tongivande personer på denna blogg skriver. Enligt min mening används underliga källor, det byggs halmgubbar och plockas körsbär. Om det är föraktfullt att påtala detta – jag då får jag ta det!

Säger hon som vågar vara skeptisk till det som skrivs på bloggen...

Per Welander { 11.02.12 at 20:05 }

Christina, Börje m.fl. Ta det lugnt nu och undvik personangrepp. Sakfrågan är tillräckligt intressant. Har man tillräckligt på fötterna så räcker vetenskapen. Ogillar att moderera men gör det om ni går över gränsen. Så skärpning nu!

Säger han som hotar med (och tror) att vi är manipulerade av kommunister och fascister...

Rent nonsens tillåts dock utan förbehåll om det kommer från rätt håll:

L { 11.02.12 at 21:19 }

Ingemar och Börje. Att journalister är både lata och obildade är nog närmast sanningen.

Säger han som bara vill ha applåder från gänget som hatar alla...Det senare kortfattade angreppet på journalister kan inte kallas personangrepp.


De här citaten är klippta ur sina sammanhang, men sammanhangen framstår tydligt om man orkar läsa kompistjafset och de få skeptiska som tillåts uttrycka sig på TCS. En plats med lågt i tak.

Att jag blev utestängd berodde främst på att jag blev putt på en tjej som inbjöd till dikter varje söndag.
Jag skrev av dikten från den skoltidning där jag publicerat den första gången och skickade den som en kommentar, men någon upptäckte att jag skulle ha skickat den via mail. Den raderades därför och jag blev lite ledsen eftersom jobbet med att skriva av den bara var bortkastat...

Därefter fortsatte det med allehanda trakasserier. Men främst för att jag var nyfiket skeptisk till tvärsäkra uttalanden om klimat och väder.

Droppen kom när jag fnissade åt ett par av bloggens trovärdiga källor:
FOX News och den ljugande pajasen Lord Monckton.

Är ganska skönt att slippa skriva kommentarer på den bloggen, men lite trist att inte kunna svara när det fortsatt dyker upp skruvade kommentarer till vad jag skrivit där förr...

Men jag fortsätter nog att läsa och förundras en tid till.
Kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0