Idag hade jag planerat skidåkning...

... bara några få minusgrader och varma pjäxor när jag gav mig iväg till Fjätervålen.


Vacker vinterväg i sol med spridda moln som ser mörkare ut än dom är när solen lyser på all den vita snön.


Uppfarten mot Fjätervålen. Det ser väldigt blåsigt ut där uppe... kraftigt snödrev...


Det var precis vad det var. Blåsigt alltså!


Men några tappra åkte ändå skidor i backarna. Jag avstod trots varma pjäxor.

Jag tog en fika med Classe och mådde gott som slapp vara ute. Efterhand så mojnade vinden, men då fick Classe veta att blåsten gått hårt åt hans lappkåta vid miniskoterbanan.


Jag följde med och tänkte först att jag skulle hjälpa till att resa kåtan, men insåg ganska fort att jag mest skulle vara ivägen (och kanske utsätta mig för fara). Det var inga små tältstolpar som skulle trasslas loss och resas tillsammans med en enorm tältduk...

Förlåt mig Classe för att jag for hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0