Bra för golfbanan?

Om det blir en tidig vår menar jag. I alla fall bra för dom som kämpar med gräset på banan.

Men för att få nya gäster eller återfå gamla, så räcker det nog inte med gräs.
Gräs är ju liksom något som alla förutsätter på en golfbana.

Vi behöver lite nytt på vår golfbana i samma anda som gjort banan så populär genom åren.

Tre nya hål på höjderna ovanför hål 14 och 15 skulle locka många nya gäster och medlemmar om man visade allvar med en utbyggnad.
Oavsett hur gräset klarat sig under vintern.
Oavsett om det går att spela hålen först om två år.

Bara man visar att det är något på gång kommer att locka nya besökare.

Jag har spelat de hålen på vårskare tillsammans med Alf och Erling när det var röjt lite siktgator i skogen, och jag lovar att de hålen kan bli ett stort tillskott till banan!

Att börja med att bygga boende på banan tror jag inte lockar så värst många nya golfspelande gäster.

Dessutom tror jag att det blir svårt att hitta finansiärer till byggandet av ett boende vid en golfbana som saknar andra golfbanor i närheten, och som har en kort säsong.

Men jag hoppas naturligtvis att alla planer leder fram till något bra.

Hur man ska hitta finansiärer till min idé om att börja med tre nya hål, renovera hål 6 och 7, och därefter visa allvar med sex nya hål uppe i tomtområdet, vet jag inte. Det enda jag är övertygad om är att ett hotellbygge vid första Tee inte kommer att bidra med fler besökare och bättre ekonomi för golfbanan.

Golfklubbens ekonomi är ju en helt annan sak.
Tråkigt att vi inte får redovisning av stiftelsens ekonomi tycker jag.

Rykten skulle bli färre och förståelsen större om medlemmarna fick en årlig redogörelse av ekonomin för driften av golfbanan.
Det finns troligen fortfarande enstaka medlemmar som inte fattat skillnaden mellan klubben och stiftelsen.

Men som sagt. Jag hoppas och tror att det går att bygga vidare på Idrefjällens Golfklubbs goda varumärke trots några år av problem med gräset på greenerna. Men då krävs det att man inte förstör varumärket.

Det enda sättet att få nöjda kunder, som vill berätta för andra, är att öveträffa deras förväntningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0