Åkte skidor Fjätervålen med en knölig pjäxa

Och det blåste spännande en bit upp...

På vägen dit hälsade jag på i ateljén hos Arne.

Fler målningar på G


Den här verkar spännande tycker jag...

När jag passerade bakom Idre Fjäll så stannade jag till en stund för att fotografera Chocken och branterna där det gick en lavin för någon vecka sedan.


Svårt att se blåsten och snödrevet högt upp på den här bilden kanske...
Precis när jag hade stoppat in kameran i sitt fodral hördes en jätteknall.
Sprängning för att skicka iväg hängdrivor utanför pisterna, men jag såg varken rökpuff eller lavin...

Chocken verkar inte bli öppen i år, men vem vet?

I Fjätervålen var det full fart med kö nere bland miniskotrarna i lä.


Kul att se alla glada småttingar som fick köra rundbana själva eller med pappa eller mamma som trygg famn där bak. 

Fiffigt med reklam för Cirkelkaffe vid miniskotercirkeln...

Men jag träffade också Emelie som provade nya pjäxor.

Intressant att höra diskussionen mellan pappa Classe och dotter Emelie om de nya pjäxorna i olika vinklar ...

När jag senare skulle tränga mig i mina gamla pjäxor (som är ett halvnummer för små för att inte glappa) så fick jag problem. Ett veck nere vid hälen på vänstra pjäxans insida gjorde fruktansvärt ont efter att jag lyckats pressa i foten utan att gråta...

Fick jättemycket hjälp av Anders och Martina i Sportshoppen i Fjätervålen


Varmluft och bräckjärn fick foten i pjäxan, men jag kunde inte knäppa den ända upp.

Haltade i alla fall fram till liften med en lös pjäxa och en värkande häl. Vädret var ju strålande härligt.


Men jag klev av vid första avstigningen eftersom det blåste rejält högre upp och jag kände mig fladdrig men ena pjäxan halvknäppt.

Det blåste alltså rejält...

Men hade jag haft två fastspända pjäxor utan vrålvärk i ena foten så hade det nog kunnat bli en kul heldag trots vinden.

Nu har jag tagit in pjäxorna och stoppat i en flaska varmatten i vänsterpjäxan för att bli av med det envisa vecket. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0