Klart, svalt men värmande sol.

Snygg vårvinter på fjälltopparna, men full sommar på balkongen.

Några bilder från en kort biltur upp till snön...








Som man kan se på bilderna finns det mycket snö kvar här uppe...


Norge 7 mil bort om man flyger.
Suddig bild, men knivskarp och snötäckt Rendalssölen i klar luft utan soldis.

*     *      *

Hälsade på hos Arne

Han jobbar vidare på ett kul på projekt som jag inte vill avslöja, men jag tog några andra bilder
på det pågående eller slutfört

 







Härliga målningar!

Jag är helt säker på att det finns anledning att återkomma till Arne´s nya kul och spännande målningar.

Härliga färger och spännande att titta på eller "läsa".
Det här gänget till exempel.

Jag har ju sett den stora målningen många gånger i olika versioner, men nu fick jag plötsligt ett intryck av ett gäng tjejer som glider fram i kupolen under ett luftskepp med stora fönster...

... kanske en framtida turism. Man glider fram över landskapet och träffar många nya människor.

Leo P har ju länge jobbat för kommunikationer av olika slag.
Inlandsbanan, luftskepp, bättre IT i glesbygden och andra medel för att hantera kommunikation.

*    *    *

Min mamma är inte längre i livet, men finns ändå med när jag och min syster plockar bland mammas saker i byrålådor, skåp och källarkartonger efter flyttar på senare år.

Ett konkret och påtagligt praktiskt arbete mitt i sorgen efter en tuff mamma som inte gav upp i första taget.
Mamma har bland annat sparat några lerfigurer som jag gjorde när jag var i tioårsåldern. Brända och glaserade. En elefant  och en svart panter som jag minns att jag satt i köket på Esplanaden i Oxelösund och smetade med.  




Kul att de finns kvar och väl inslagna av min mamma. Jag minns lite av när jag gjorde dom, men mest av att få se dom efter att de glaserats och bränts i ugn. Minns inte när det var, men det var nog en bra tid före moppeåldern.

När jag mest skruvade och polerade och borrade i mopedmotorer...

*    *    *

När det gäller balkongen så kan jag konstatera att det finns plast som bryts ned av solen.

Har delvis använt balkongen som förvaring av diverse prylar som inte fått plats i källarförrådet.
Men nu måste balkongen tömmas eftersom fasaderna på Gläntvägen ska tvättas för att senare målas.

Några tomma plasthyllor föll i smulor när jag skulle flytta dom. En segelsäck till en numera bortglömd Flipper Scow föll i trasor även om seglen i påsen naturligtvis klarar solsken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0