Härligt väder i dag, men...

... jag har mest varit inomhus.

Satt uppe sent i natt och såg US Masters på STV24.

Men jag orkade åka hem till Arne och Angela och äta jättegod smörgåstårta (fick en portion med mig hem till nattens fortsättning från US Masters).

Det perfekta tipset inför morgondagens V 75 är också färdigt och inlämnat.

Efter det hästjobbet så roade jag mig med att bläddra i bloggarkivet för att se hur vädret varierat de senaste åren.

Praktiskt med bloggarkivet av tre skäl, dels finns bilderna lagrade gratis någonstans på en server (i Skåne tror jag), dels är de daterade, och dessutom bara de mest intressanta. Jag har försökt att spara allt på ett gäng skivor, men att hitta något där är en i stort sett omöjlig uppgift... och med en kraschad dator för något år sedan så finns inte allt sparat här hemma.

Några exempel från den här tiden andra år:


Balkongbild från 4 april 2008


Tavelbränning hemma hos Arne samma tid 2009. Arne, Erling och mängder av snö.


Angela hade fixat lite gott för at fira dagen.


12 April 2010 spelade vi skargolf. Här skickar Erling iväg bollen på hål 10.

Många härliga minnen från både golf och skidåkning den här tiden på året.

Nu är det annorlunda med vädret, och vi är många som hoppas på en bra och tidig start på golfen.
Visserligen är det kul att skidbackarna är i full drift och att det kommer mer snö i nästa vecka, men det känns onödigt med tanke på golfstarten...

Men å andra sidan är det nog bättre ju längre man väntar med att samla på misslyckade golfslag.
Man kanske borde hoppa över golfspelet ett år och satsa pengarna på att ta lektioner. Man kan ju delta i den trevliga samvaron utan att spela själv. Att vandra runt banan som caddie eller banguide kan nog vara minst lika trevligt.

Det känns faktiskt lockande att få veta mer om hur man gör, och berätta för andra vad som kan bli fel. Helt gratis. Jag brukar skoja om att jag vet de flesta av felen en golfare kan göra, och kan dessutom visa dom. Helt gratis.

En slags "tvärtom Pro".

Nej jag skojar, nog kommer jag att försöka ägna mig åt att njuta av enstaka egna golfslag som överraskar alla. Att lyckas fokusera i 18 hål den dag allt känns enkelt är en skön känsla som är värd en del mental och fysisk träning.

Har ni tänkt på att man bara spelar golf i 40 - 50 minuter under en runda. Oavsett om rundan tar 3, 4 eller 5 timmar, så är resten av tiden bara en trevlig promenad med andra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0