Kul storslalom trots allt...

... även om det inte gick så jättebra för våra svenska tjejer.

Jag var i Garmisch en sommar för en sjuherrans massa år sedan. Minns inte varför, men minns att vi ville åka upp på Zugspitze, vilket vi inte gjorde.





Det här fick jag aldrig se.

Mitt minne från besöket var att vi satt fast i en järnvägsstation i Garmisch med ett häftigt åskväder.
Första gången som jag har sett blixtnedslag. Det small i elstolpar runt tåget flera gånger.

Jag tror att det var när jag och en arbetskamrat kombinerade ett arbetsmöte för IBM som vi en midsommar åkte skidor i S:t Moritz, men det kan vara fel. Vi hade ju många resor till sydtyskland på den tiden som ibland gick att kombinera med diverse privata utflykter...

Färsk balkongbild där min bil har varit ute en sväng.

Nästan en decimeter fluffig nysnö på bilen i morse. Men oj vad fluffig den var. Man behövde inte borsta bort den, det räckte att vifta lite med borsten så flög snön förskrämd iväg åt alla håll.
Det hade troligen varit tillräckligt att vifta med handen eller ropa buuu.

Minus tio nu och ingen vind i byn.


Kommentarer
Postat av: Monica

Ropa buu för att skräma snön hade nog funkat jättebra! hej förresten:)

2011-02-17 @ 22:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0