Lite golfträning idag

Erlings Audi tuggade sig lätt upp till parkeringen tack var drift på alla 4...



Gott om snö på rangen och under snön ligger det mängder av bollar sedan i höstas.
Men Alf, Erling och jag handplockade ihop ett litet förråd innan de försvann helt under snön.



Vi slog ut några bollar var och huvudsyftet idag var att Erling skulle lära sig att slå en kontrollerad draw. Men eftersom han normalt slår med lätt fade så blev det mest raka slag...

Men då försökte jag beskriva hur man slår en hook, och se där, efter några försök fick han till en bra draw i bollbanan, men lite för lite i mitt tycke.

Erling värmer upp med några provsvingar


Jag kan slå både hook, draw, fade och slice på beställning - åtminstone på rangen - så jag gav mig sjutton på att få Erling att slå några rejäla hookar. Bara för att känna hur det känns och kunna korrigera om det händer oönskat på banan.

Och efter en tids övning så fick han till några snygga slag med draw...


Och efter ytterligare ett par bollar lyckades han hooka två i rad.
Och efter det avsluta med två snyggt fadade slag.

Målet är att kunna slå fade, draw, fade, draw, rakt, rakt, fade, draw, hook, slice, rakt, o s v
D v s medvetet, och inte bara för att det råkar bli så.. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0