Anja. Aj,aj, aj, aj...

Usch vilken otäck krasch. Vansinnigt hög och lång flygtur .. 65 meter såg det ut som..


Jag tycker personligen att det är fel med så överdrivet skarpa kanter över vissa stup.
Visst ska man kunna flyga en bit i störtlopp, men det ska inte behöva vara förenat med omedelbar livsfara om man missar att parera för kanten med någon hundradels sekund...

Jag tyckte mig se att dom hade målat avstånd i backen nedanför kanten.

Kanske dags att införa en ny kombinationsgren i alpint?  Störtlopp och backhoppning samtidigt...

Det finns ju Nordisk kombination med backe och längdåkning, men då delar man upp de olika momenten.

Jag fick nästan träningsvärk efter att jag såg Anjas flygtur. Jag spände varenda muskel i kroppen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0