Alf från nabolandet hälsade på i Idre..

Vi hade bestämt oss för att träffa Erling och äta en pizza på Lodjuret.

Före pizzan så hälsade Alf och jag på hemma hos Arne och Angela. Alf har aldrig sett Arnes målningar "live"



Här ett litet urval i hallen hemma hos målaren och hans hustru som jag kanske inte visat tidigare

Bildserien i hörnet kan påminna om en omvänd hierarki i ett företag. Någon längst ner som har den informella makten, en chef ovanför som tittar åt alla håll för att fatta rätt beslut, och högst upp en styrelse där ingen vet vem som är viktigast...


När det var dags för pizza var Alf och jag lite tidiga, så vi hade redan beställt och fått våra pizzor när Erling dök upp med minutprecision.


Alf bjöd Erling på en liten smakbit av sin pizza...

Vi var alltså på Lodjuret


Efter pizzan blev vi kvar en stund och pratade golf och mycket annat.

Ölflaskan på bordet är rester efter min måltid. Jag har ju tre minuters promenad hem, medan både Erling och Alf behöver bilen.
Njaej, knappast Erling i och för sig, men han är antingen lat eller gillar att åka bil... :-)

Den vita plastlådan innehåller en femtedels pizza som är min, och den ska jag äta senare i kväll..

Tillägg: Glömde berätta att Alf och jag träffade Nigel och Linnea utanför ICA. Ett kärt möte, speciellt eftersom Alf spelat mycket golf med Nigel men aldrig träffat Linnea tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0