Senaste nytt om Telia och min telefon...

Nu har jag hjälpt en bekant att installera "Bredbandstelefoni", och då löste sig mysteriet med min telefon som inte fungerar efter inkopplingen av min egen Bredbandstelefoni.

Jag beställde min omkoppling ett par dagar innan jag beställde åt min vän.

Inga nya grejer skulle behövas för mig. Men hon som inte hade bredband behövde ju ett modem, och jag kollade om det numera ingår trådlös kommunikation till datorn. Jo det gjorde det, och det skulle skickas ett sms till mig när modemet fanns att hämta på Konsum.

Efter några dagar kom det ett sms. Så jag ringde henne och meddelade att modemet anlänt.
Men installationen kunde inte göras än eftersom det skulle kopplas in först den 21 december.

För att göra en lång historia kort så visade det sig att modemet var avsett för mig, och det som hon behöver kommer först om några dagar. Visade det sig.

Men eftersom Telia inte svarade på mina frågor om mitt problem förrän idag, och dessutom med ganska knapphändig information, så var det först när jag installerade modemet hos min bekant som det började klarna... 
 
Hennes dator är nu uppkopplad till Internet, men utan att Telia har skickat hennes modem eftersom det inte skulle kopplas in förrän den 21 dec. Hon är alltså uppkopplad med mitt modem.

Jag får väl snart ett sms om att hennes modem finns att hämta på Konsum, och då kan jag koppla in det hos mig, så att jag kan ringa igen...

Ja vad ska man säga om den historien? Man måste nog vara mer tekniskt uppdaterad för att förstå mer precist vad man köper av Telia.

Hade dom svarat lite tidigare på min felanmälan som jag gjorde i torsdags så hade jag haft telefon redan då.

Och när det gäller installationen hos Agneta idag så hade den gått smidigare om hon varit installerad i Telias administrativa dator, och inte bara i verkligheten så att säga... 

Men, men. Nu är problemen lösta. Återstår bara att det finns ett paket på Konsum snart och att Telia registrerar att hon faktiskt är kund på bredbandstelefoni.

Slutsats?  Ja inte vet jag. Men det som är så enkelt att beställa borde åtföljas av lite tydligare förklaringar om vad det är som levereras i förhållande till vad som beställts.
Det räcker inte med datum för leverans.
Tur att man är så pass insatt att man begriper vilka frågor man ska ställa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0