Mysig jul med bara stora barn...

Jag sa till min mamma att det nog inte skulle komma någon tomte eftersom vi inte hade några barn i huset.

Men hon påpekade mycket riktigt att vi alla är barn. Och det är ju tänkvärt. Dessutom sant.


Norbert bjuder mamma en julsnaps, men hon tackar nej eftersom hon kör (rullatorn finns om hörnet).


Men det blev klapputdelning eftersom tomten är så gammal att han fattat att vi alla är barn.

Idag kom Per på besök med kul flickvän.

Och mycket annat kul hände, men det är ju lite privat och knappast intressant för läsekretsen.

Imorgon är det ledigt, men på måndag kommer Maud och Norberts dotter med familj på besök, och på tisdag skjutsar jag min mamma hem till Oxelösund. 

Men en vacker bild måste jag visa. Från Ammarnäs i augusti. Inramad bild som farmor (min mamma) fick i julklapp. Jag var inte med, men kan känna hur härligt det var där uppe i den orörda naturen.


Snyggt komponerad med det trevliga paret vid sidan om den mäktiga fjällutsikten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0