Burrrr...

Men ändå skönt på något vis om man klär sig rätt.
Luften känns extra syrerik och ren när det är minus 25, blå himmel och ingen vind.

Och som tur är behöver vi varken åka tåg eller bil på motorvägar med avhalkade långtradare och tvärstopp...

Men en promenad till lunchen på Njalla kändes lång i dag trots att det bara är ungefär 500 meter att gå. Jag gick in en vända på ICA, som ligger halvvägs, för att värma mig lite innan jag fortsatte promenaden.

Efter en läcker lunch med två varmrätter och ett stort salladsbord så kändes promenaden hem enklare.

Träffade Erling på vägen och besökte honom för att se hur det gick med islyktan...

Islyktan uppstod av en slump när Erling skulle tömma en hink med kondensvatten från luftvärmepumpen utanför huset.

Den kunde man kanske göra något av med lite frusen vattenfärg...

... och det gjorde Erling. Nu var det ju dagsljus, men jag kan tänka mig att den lyser kul på kvällen.

Minus 23 nu, och det blir nog minus 30 i natt. Men nästa vecka blir det nog mer normalt för årstiden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0