Läget...

... på golfbanan, hos Erling och vid Hembygdsgården.

Jag fick slå några bollar utan åskådare eller medslående idag.
Men det var inte nedslående. Jag tränade lite på korta chippar från 10 - 20 meter.
Det som blev mitt största problem förra året.

Rangens gräsbevuxna del ökar för varje dag trots fortsatt kalla nätter.
Och länspumpen i botten av Rangen pumpar på...


Och på banan smälter snön dagtid så länge som solen slipper skymmande moln

Hål tio.

Jag tog också en ny och lite mindre suddig bild på "meteoritnedslaget" i tjärnen nedanför green på hål tio.

Tja, vad kan det handla om? Sumpgas som bubblar upp, ett strömdrag in till tjärnen och en stor sten på botten som stör strömningen, eller en fiskare som borrat ett hål som sedan vuxit...

På hål arton är det snart helt snöfritt även på green


Ett tranpar tvärvände när dom fick se mig


Men vad pysslade Erling med eftersom han inte hade tid att träna på sin nya golfsving?

Här sitter han i sin "Ferrarioverall" och har grova handskar...
Jag tror att han sitter på en stubbe - och från stubbe till rot är det inte långt.

Aha, tänkte jag det handlar om ROT

Och det var det...
Erlings hus ska få nytt tak.

Det projektet ska jag försöka följa.

Ett annat projekt som ser spännande ut är en ny byggnad vid Idre Hembygdsgård

Jag hittade ingen att fråga om vad och varför... utökat museum kanske?

Kommentarer
Postat av: tjena

Det ska bli en dansbana vid hembygdsgården

2010-04-25 @ 15:19:51
Postat av: Från Hembygdsgården

Hembygdsföreningen bygger en uteservering med scen.

Kommer att användas vid föreningens ute evenemang.

Har Du planer på att ha kalas etc. Kan Du hyra

Hembygdsgården och ute serveringen. Bra va?

Info/Annsofie

2010-04-26 @ 08:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0