12 grader varmt idag...

Lite golfträning utan sällskap, men det brummade förbi någon banarbetare på avstånd ibland...

Tog en bild på övningsgreen där Martin skyfflat undan den sista snön

Lite poröst istäcke kvar under det skuggiga parti där snön legat längst.

Jag slog också några bollar på rangen, men slutade efter tre sockets och fyra hookar med järnfemman.

Golf är ett sällskapsspel. Oavsett om det gäller träning på rangen eller spel på banan...
Det enda sällskap jag hade var minnet av Alfs pluggade järnfemma mitt för flaggan vid 170 meter.


Och nu hade jag kameran med mig när jag tog en promenad ner för att dokumentera.

Rangen är full av bollar från i höstas. Dom tinar fram efter hand...

Små bäckar av smältvatten samlas upp och pumpas vidare bakom 200-metersskylten.

För den som vill träna på rangen så kan väl följande regler gälla just nu:

Använd gärna de bollar som Alf, Erling, Birger och Ulf samlat upp i hinkar, men ta en promenad och plocka tillbaka minst en hink för varje hink som ni slagit ut.


Vy från trettons tee över två välkända hål


Närbild från green på hål 18. Visserligen är jag lätt färgblind (eller svårt, vad vet jag) men visst är det en hel del grönt i bilden?

Jag tog också en tur till Klngforsen för att ta en bild på en bra markering för läget på vårfloden..


Så här ser det ut nu vid parkeringen nedanför forsen.
Vid en normal vårflod når vattnet upp till tredje stenen från vänster.

Men i år är vårfloden försenad. Och den blir nog inte så häftig i år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0