Såg kul skidåkning i dag och åkte en del själv.

Pernilla Wibergs tävling var bitvis sevärd. Jag hade tänkt åka, men när jag såg hur hårt föret var och var starten var placerade så ångrade jag mig.

Är det tävling så vill man ju åka fort, och det hade gått att få bra fart i starten...  men man ska ju runt portarna också... och orka stanna när man passerat mållinjen...

Men jag träffade en hel del bekanta. Fredrik t ex..


Och Nisse som inspekterade banan med en jättekamera i var hand.

Nisse är duktig skidåkare, men med några kilo kamera i var hand kan det bli lite medrotation. Och dyrt att stå på näsan...

Kina var också där.

En bild för "Kamratposten" skämtade Kina... jo så är det nog med den här bloggen.

Fler golfvänner dök upp. Maggan med kompis.


Men jag tog några bilder på skidåkningen också

Pernilla gav järnet och hade nog bästa tid. 42,2 sekunder om jag inte minns fel.

En bild till på Pernilla när hon närmar sig sista två portarna i målbranten.


Det fanns en hel del publik efter banan i det soliga vädret.

Pernilla Wiberg hotell ligger alldeles vid målet nedanför sista branten.


Härligt att se de minsta susa nedför banan med bra kantisättning.



Efter att ha titta på kul skidåkning så blev jag sugen att åka själv. Och det gjorde jag. Men i andra backar och utan tävling med andra än mig själv.

Ostbackarna var fulla av lösa snövallar men Västbacken var slät och hård även när jag åkte sista åket för dagen.
Träffade Micke D också när jag solade och vilade vid Ost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0