Och skargolf blev det. Nio hål i dag i en treboll!

Jag anade att Alf fra Norge skulle vara sugen på att delta och skrev därför ett tidigt inlägg om vad som kunde vänta...

Och mycket riktigt. När Erling och jag hade spelat in på hål 3 anlände Alf.

Erlling laddar

Snygg uppstälning och knivskarp fokusering.  Myren nedanför var förrädisk med is blandat med öppet vatten...

Pang!

Snyggt skott. Rakt mot flaggan men lite kort om green.

Jag fick också bra bollträff, men hamnade lite till höger om green.

En öppen stans och vidöppen järnåtta fick fungera som lobbwedge. Och det fungerade förvånansvärt bra.

Från hål 4 deltog Alf. Vi spelade hål 1, 2, 3, 4, 16, 17, 18 och avslutade med hål 12 två gånger.
De första sex hålen hade vi betonghård skare, men från hål 18 började det bli fotavtryck på någon centimeter. På hål 12 blev dom nog fyra centimeter...


Alf och Erling på röd tee på hål 16. Havet var fruset och snöfritt, så jag utnyttjade en studs på knallhård is för att förlänga slaget över "Havet".  Pjooingg lät det och vi hittade bollen bra mycket längre upp på andra sidan än vi räknat med.

Alf laddar på hål 12

Alf spelade gul boll.


Alf pangar på med järnsjuan. Men inte full sving nu eftersom det var inspel till green. Och bakom green var min bil parkerad eftersom det var knallhård blankis i den lilla backen upp vid infarten. 

En moro runde! Mange takk Alf. Kul att du hann frem.

Och vem vann?  Läs (och lyssna på) den här länken så förstår ni att vi alla blev vinnare.
Världens kortaste golflektion?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0