Lokal vårflod och fortsättning på boardmaskinen

Nåja, vårflod är det ju inte, men ibland kan drivornas smältvatten i byn samlas till små sjöar.

Som här vid vägen till kyrkan mitt emot Shell.

Hälsade också på i Arnes atelje och tog en ny bild på målningen av boardmaskinen i Rumänien.
Den har fått lite mer färg...


Jag tänker försöka dokumentera hur den växer fram, men ni får troligen inte se alla varianter här.

Jag tycker att det är intressant att se hur en idé först blir en skiss på papper, och därefter succesivt en målning på duk som förändras, och som så småningom är färdig (eller bränns på tavelbålet..)
Men den här kommer inte att brinna på bål. Det är jag övertygad om. Det finns för mycket av konkret idé och minnen bakom den målningen.

Spännande att se fortsättningen.

I morgon kommer Ove upp några dagar och han tar givetvis med sig skidorna, men han packar också in en järnsjua i bilen. Blir det fler kalla nätter så blir det minst tre hål golf på morgonen och därefter skidor.

Kanske redan i morgon förmiddag med Erling. Han hittade några gula bollar hemma på eftermiddagen, och jag fick en. Tror att han är sugen på en kort runda i morgon... jag vann ju i dag med ungefär ett slag.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken dag du och Erling haft där uppe!!! Inte ett dugg avundsjuk. Hmmm......

Tack för kanonbilder och härligt "reportage".

Kram Anki

2009-04-07 @ 19:52:47
Postat av: Ulffe

Jo du Anki. Här längtar vi efter golf och alla härliga vänner vi brukar spela med.



Men det går ingen nöd på oss än som du förstår...

Det blir värre när det blir grönt gräs i hagen. Då vill vi ha sällskap på banan!



De tre golfsvingar jag behövde för att nå tians green med en järnsjua kändes proffsiga. tredjeslaget blev en kort chipp som missade flaggan med en centimeter... fniss..



Vi fick låna någon sorts Callawayklubba. Vet inte vad det är, men den fungerade...



Kram

Ulf

2009-04-07 @ 20:26:00
Postat av: Ann

Hej Ulf,

Gula bollar?? Kan dom möjligtvis ha hittats i skogen

efter förra säsongen???? Janne kan ju ha förlorat någon enstaka boll vid något enstaka tillfälle!

Kram

Ann

2009-04-08 @ 10:53:46
Postat av: Ulffe

Hej Ann.



Nej det är inga av Jannes bollar. Fel fabrikat.

Inte samma knallgula färg heller...

Kram

Ulf

2009-04-08 @ 11:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0